Fiat Seicento

Fiat Seicento to jeden z najbardziej udanych projektów włoskiej marki. Spośród ponad 1,3 miliona wyprodukowanych egzemplarzy małego mieszczucha powstało niewiele ponad 1000 sztuk wersji specjalnej, sygnowanej nazwiskiem siedmiokrotnego mistrza Formuły 1.

Standardowo Fiat Seicento napędzany był silnikami benzynowymi o pojemności 0,9 oraz 1,1 l. Pierwszy z nich produkował 39, drugi 54 konie mechaniczne. Seicento świetnie sprawdzało się w charakterze małego miejskiego auta, które miało przecież być ekonomiczne. Kiedy więc specjaliści z Fiata przygotowali wersję Sporting, nie modyfikowali silników, a jedynie ich osprzęt.

Schumacher – kiedy Sporting to za mało

Tak właśnie powstał Fiat Seicento Sporting, który był preludium do wersji Schumacher. W 2001 roku, trzy lata po premierze modelu, Włosi doszli do wniosku, że warto byłoby wykorzystać potencjał reklamowy Michaela Schumachera, który wówczas zdobywał kolejne tytuły mistrzowskie dla zespołu Ferrari. Warto wspomnieć, że to właśnie Fiat jest właścicielem legendarnej marki z Maranello.

Kierowca został poproszony o skonfigurowanie specjalnej wersji małego auta. Tak właśnie powstał Fiat Seicento Schumacher, czyli miejska rakieta. Pomimo niewielkiej mocy 54 koni mechanicznych oraz momentowi obrotowemu osiągającego 84 Nm, ważące 810 kg Seicento całkiem sprawnie radziło sobie w miejskich arteriach.

 

Edycja nielimitowana

Oczywiście jak na auto mistrza przystało, wersja Schumacher miała specjalne wyposażenie. Pierwotnie zakładano wyprodukowanie jednie 1000 takich Seicento, jednak ze względu na sporą liczbę zamówień, Fiat przekroczył tę barierę. Pomimo tego, każde Seicento Schumacher wyposażone jest w tabliczkę znamionową z numerem seryjnej, a także standardowo wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, poduszkę powietrzną kierowcy, dwukolorową tapicerkę, ABS i felgi aluminiowe.

Na specjalne życzenie klientów montowano także układ klimatyzacji. Ciekawostką było dodanie do zawieszenia przedniego stabilizatora poprzecznego, poprawiającego właściwości jezdne. Podobnie jak w wersji Sporting, wnętrze edycji Schumacher rozpoznać można po obrotomierzu umieszczonym na konsoli środkowej oraz srebrnym dodatkom na desce rozdzielczej.

Fiat Seicento Schumacher lepszy niż bolid Ferrari

Swego czasu emitowano reklamy, w których Michael Schumacher jeździł bolidem F1 przez miasto. Ochlapany przez inne auta wodą z kałuży, poirytowany słabą widocznością stojąc w korkach porzuca czerwone Ferrari i udaje się do salonu Fiata, gdzie kupuje czerwone Seicento.

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.