klienci mazdy

Rekordowa sprzedaż Mazdy sprawia, że klienci Mazdy chętniej wracają do swoich dealerów. Wolą też zrobić przegląd nowego auta u autoryzowanego sprzedawcy.

Technologia SKYACTIV sprawiła, że Mazda w całej Europie odnotowała znaczne ożywienie sprzedaży. Rozwiązania, które pozwalają na oszczędność paliwa, nie pogarszając przy tym osiągów, podbiły kupujących.
Wyższa sprzedaż przekłada się również na większą lojalność klientów Mazdy. Znacznie chętniej wracają do serwisów swoich dealerów.  A właściciele nowych aut wolą zrobić pierwszy przegląd u swojego autoryzowanego sprzedawcy.

Rekordowa sprzedaż Mazdy w Europie
Sprzedaż Mazd była w 2013 roku bardzo wysoka w całej Europie. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów tej marki na kontynencie wzrosła o 18 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. W Wielkiej Brytanii wyniosła 30 tys. samochodów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Według szacunków, w tym roku jej sprzedaż nadal rośnie. 
Na tym tle Polscy dealerzy mają powody do dumy: zanotowali 73-procentowy wzrost sprzedaży w ubiegłym roku! To najlepszy wynik w historii marki w Polsce. Najpopularniejsza była Mazda6, potem Mazda CX-5 i Mazda3. Wszystkie z silnikami SKYACTIV.

Lojalni klienci wracają do serwisu
Lojalność klientów Mazdy to nie tylko dobra sprzedaż nowych aut lecz również powrót  samochodu do autoryzowanego dealera.
Brytyjczycy chwalą się, że to zadanie realizują coraz lepiej.  – Mamy godną pozazdroszczenia średnią lojalność klienta na poziomie 55 proc.  – mówi David Wilson-Green, dyrektor ds. posprzedaży Mazdy w Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że do marca 2015 roku samochodów tej marki, które mają mniej niż pięć lat, będzie jeździło na Wyspach minimum 180 tys. Mazda jest w kontakcie nie tylko z pierwszymi właścicielami, ale zatrzymuje przy sobie tych drugich a nawet trzecich.

klienci mazdy

Niezdecydowanych przekona cena
Pod tym względem nieoceniony okazuje się wprowadzony dziewięć lat temu Elektroniczny Rejestr Przeglądów Okresowych (Digital Service Record). To system, który zastąpił tradycyjną książkę serwisową, w której przybijało się pieczątki, potwierdzające przegląd samochodu. Właściciel za każdym razem dostaje aktualny wydruk dokumentacji, a cała historia serwisowa jest w bazie danych Mazdy. System pozwala także dealerowi skontaktować się z właścicielem auta, który opuścił sieć albo przegapił przegląd. Ma szansę namówić go, by zmienił zdanie.
Brytyjczycy znaleźli na to sposób: – Dostosujemy cenę usługi do tej, którą oferuje niezależny warsztat, by zatrzymać klienta w sieci – tłumaczy Wilson-Green. W ramach serwisu u swojego dealera, właściciel auta dostaje pełen przegląd i darmową aktualizację oprogramowania w każdym samochodzie.

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.