Kiedy trzeba udać się do serwisu

W przypadku poważnej awarii, samochód potrafi "powiedzieć" o swoim problemie. Oto, sygnały, które mówią, kiedy trzeba udać się do serwisu. Nie należy ich zignorować.

Znaki dymne, dźwiękowe czy świetlne pozwalają kierowcy dostrzec awarię, jaka mogła pojawić się w ich samochodzie. Warto więc wyczulić wzrok i uszy, aby zauważyć problem. Podchodząc do samochodu i widząc jakikolwiek wyciek, należy go potraktować bardzo poważnie. Bez względu co wypłynęło z naszego auta (z wyjątkiem płynu do spryskiwacza), uruchomienie silnika i próba jazdy może się skończyć fatalnie dla jednostki napędowej lub nas samych. Jeśli doszło do wycieku oleju lub płynu chłodniczego, kontynuowanie podróży oznacza śmierć dla jednostki napędowej. Z kolei ubytek płynu hamulcowego, oznacza spory problem za zatrzymaniem pojazdu. W wspomnianych przypadkach, najbezpieczniej wezwać pomoc drogową, która odholuje samochód do serwisu.

kiedy trzeba udać się do serwisu

Wsłuchaj się w auto

Auto może także “powiedzieć” o usterce za pomocą czerwonych kontrolek na desce rozdzielczej. Informującej o niskiemu ciśnieniu oleju czy awarii hamulców, to jednoznaczna sugestia ze strony pojazdu – należy się zwrócić o pomoc do serwisu. Z resztą w podobny sposób należy się zachować, kiedy zauważymy komunikat “check engine”.

Sygnałem alarmowym dla kierowcy powinien być także wpadający w podłogę pedał hamulca, to informacja o poważnej usterce podstawowego elementu pojazdu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo.

Samochód może informować o problemach, także za pomocą znaków dymnych. Kłęby spalin wydobywające się rury wydechowej przez dłuższy czas po uruchomieniu silnika, świadczą że z tym jest poważny problem. Ignorowanie usterki, jedynie pogorszy sytuację. Parowanie szyb od wewnątrz i nienaturalny zapach w pojeździe, to objaw uszkodzonej nagrzewnicy, a w dalszej perspektywie ryzyko uszkodzenia silnika.

Do natychmiastowej wizyty w serwisie powinien zmusić każdy niepokojący hałas pojawiający się w samochodzie. Jeśli podczas skrętu kół, słychać stuki to oznacza, że zostały uszkodzone przeguby. W skrajnym przypadku ten może się rozpaść, co grozi wypadkiem.

Podsumowując, alarmujące mogą być:

  1. Wszelkie wycieki z auta.
  2. Awaria kontrolek.
  3. Wpadający w podłogę pedał hamulca.
  4. Kłębiny spalin i nadmierne parowanie szyb.
  5. Niepokojące hałasy, np. z silnika.

Wspomniane usterki samochodu praktycznie nie pojawiają się w samochodach, które są regularnie serwisowane. Zanim samochód zacznie “mówić”, kiedy  należy udać się do serwisu, usterki powinny być wychwytywane przez mechanika.

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.